Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Ett brev till mamma

Av Hanna - 22 april 2013 23:16

Jag kommer aldrig kunna förstå hur du kunde välja en man som behandlat din dotter så illa. Att du valde honom före mig. Du sa att jag inte var en del av din familj, att ni skulle ta till rättsliga åtgärder om jag behöll ditt efternamn, som från början var hans. Det hade jag tydligen bara lånat.

Jag minns nog allt när du tvingade pappa att skriva på att jag och min syster skulle få hans efternamn. Hur sårad pappa blev. Ändå var det tydligen jag som hade bönat och bett om att få hans efternamn.

Det är snart två år sedan. På min 23 års dag sa du det till mig. Jag svarade, tar jag bort det så vill jag inte ha något mer med någon av dem att göra nåt mer. Hon stod fast vid att jag skulle ta bort namnet. Sen den dagen har hon inte ringt en endaste gång.

Jag har gift mig, jag stod brud i en kyrka utan en mamma. En mamma som lever men inte ser mig som en del av hennes familj. En mamma som valde en man som varit så ond mot hennes förstfödda, framför mig.

Jag har varit gravid, genomgått en hel graviditet utan en mamma.

Att ha en levande mamma som valt att inte vara ens mamma är värre än att ha haft en mamma som gått bort.

Jag har fått en dotter. Hon föddes lite för tidigt. Jag dog nästan under förlossningen. Min dotter hade ett misstänkt hjärtfel. Hon lär sig nya saker varje dag och är snart 6 månader. Hon är fullt frisk, är glad och väldigt tidig med allt, som att stå, rulla runt osv. Min mamma går miste om allt detta och ännu mer för varje dag som går. Hon väljer dagligen att missa sitt första barnbarns utveckling.

Jag köpte min första bil.

Jag har nyligen köpt en lägenhet.

Min pappa dog 19 dagar efter att min dotter föddes. Mitt hjärta gick i tusen bitar och jag trodde jag skulle dö av sorg. Det gör så fruktansvärt ont att jag ofta bara vill dö. Hade det inte varit för min dotter hade jag nog varit död.

Jag kommer aldrig förlåta dig för att du inte fanns där när jag stod brud, när jag avslöjade att jag väntade barn, att jag köpt en bil, att jag fått barn, alla nya saker hon lär sig, att dela alla tankar med som kommer med en förstfödd, att du inte brydde dig och fanns där för mig när pappa dog, på min dotter dop, för all hjälp jag borde fått eller när jag köpte lägenheten.

Man kan bara hata någon man älskar.

Jag känner bara avsmak för dig. Du är helt genom rutten.

Jag vet precis hur det är att bära på ett barn och föda fram det. Det finns inget jag inte skulle göra för mitt barn. Inte ens min man, fadern skulle gå före mitt barn.

DU är en skam för alla mödrar.

En sak ska du veta och det är att du har ett helt fantastiskt barnbarn som är en otrolig liten tjej och henne kommer du ALDRIG få träffa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 28 april 2013 20:43

Jag tänkte skriva ner min förlossningsberättelse någon dag när jag har lite tid och ork över. Har vart lite motgångar med pappas grejer. Jag ska även skriva ne allt som jag har fått ordna med och lite tips då det är mycket att tänka på och saker s...

Av Hanna - 25 april 2013 23:48

Under mina nästan 8 månader som gravid, då jag upptäckte det i vecka 6 och min dotter kom 1 vecka tidigt, var nästan allt som vanligt. Inte en enda dag mådde jag illa eller kräktes. Jag hade inga spända bröst, foglossningar eller förvärkar. Det var i...

Av Hanna - 24 april 2013 23:34

Efter att ha slutat med p-piller som jag ätit oavbrutet i 9 år utan att egentligen förstå att alla mina problem var biverkningar så var min mens oregelbunden. Jag slutade efter att ha kunnat bocka av i princip alla biverkningar mina p-piller hade....

Av Hanna - 23 april 2013 15:25

Jag ringde på onsdagen vid 15-tiden den 19 december 2012. Du sa att du var lite småsjuk men att du skulle vara bra till fredag så att jag och min då 2,5 veckor gamla dotter kunde komma förbi och vi skulle byta julklappar. Vi hade inte setts sen d...

Av Hanna - 22 april 2013 19:07

Jag tänkte ge detta en chans, har tidigare bloggat och tyckte då att det gav mig något men pga tidsbrist slutade jag. Det har gått några år och mycket i mitt liv har ändrats. Det är dels därför jag vill ta upp detta med bloggandet igen. Jag kommer at...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards